Google-näkyvyys

Google-näkyvyys nousuun hakukoneoptimoinnin avulla

Yrityksen näkyvyys Googlessa on ensiarvoisen tärkeää

Teemme liiketoimintasi näkyväksi verkossa. Huolellisella lähtötilanteen kartoituksella ja analytiikkaan perustuvalla Google-hakukoneoptimoinnilla varmistamme, että tulevat asiakkaasi löytävät yrityksesi helposti. Käytämme toimivia ja kokonaisvaltaisia prosesseja taataksemme nettisivustosi tehokkaan ja kestävän näkyvyyden verkossa.

Mitä tarkoittaa hakukoneoptimointi eli SEO?

SEO, eli Search Engine Optimization, on prosessi verkkosivustojen parantamiseksi, jotta ne näkyvät korkeammalla orgaanisissa hakutuloksissa ilman maksettua mainontaa. 
 

Tavoitteena on houkutella yrityksen nettisivustolle laadukasta liikennettä optimoimalla sisältö, avainsanat ja tekniset elementit. 

 
Hyvä SEO kasvattaa sivuston arvoa, tehostaa yrityksen näkyvyyttä Googlessa ja muissa hakukoneissa, sekä parantaa käyttäjäkokemusta.

Liiketoiminnan ja markkinoinnin tavoitteet verkkosivujen hakukoneoptimoinnin lähtökohtana

Yrityksen liiketoiminnan ja markkinoinnin tavoitteet ovat olennainen lähtökohta tehokkaalle hakukoneoptimoinnille (SEO).

 

Hakukoneoptimointi ei ole pelkästään tekninen ja sisällöllinen kokonaisuus toimenpiteitä, vaan strateginen lähestymistapa, joka on tiiviisti sidoksissa yrityksen laajempiin päämääriin.

 

Yrityksen SEOn tavoitteita voivat olla esimerkiksi myynnin tai brändin tunnettuuden lisääminen, tai vaikkapa yrityksen työnantajamielikuvan parantaminen.

 

Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi, jota voidaan toteuttaa tehokkaasti eri vaiheissa verkkosivuston elinkaarta.

 

Ihanteellisin hakukoneoptimointityön aloitushetki on kuitenkin joko täysin uuden sivuston luomisvaihe, tai verkkosivuston perusteellinen uudistaminen, jolloin sivuston rakenteet ja suuret linjat on helpompi saada kerralla kuntoon.

 

SEO-työ pähkinänkuoressa

Uuden sivuston ollessa kyseessä, aloitamme verkkosivujen suunnittelun avainsanatutkimuksella joka huomioi yrityksen tavoitteet sekä auttaa ymmärtämään käyttäjien tarpeet ja suuntaamaan sisällöntuotannon oikeille raiteille.

 

Tärkeät avainsanat vaikuttavat sivuston rakenteeseen ja navigointiin, parantaen käyttäjäkokemusta. Ennen kaikkea avainsanat ovat kulmakivi hakukoneoptimoinnissa, jonka avulla sivuston Google-näkyvyys on mahdollista saadaan nousuun.

Avainsanatutkimuksen pohjalta päästään tekemään sisältösuunnitelemaa, jossa huomioidaan keskeiset hakusanat ja ilmaisut kohdeyleisön tarpeiden mukaisesti. Sen jälkeen määritellään selkeät tavoitteet, kuten brändin viestintä, palveluiden esittely tai tuotemyynti.

 

Suunnitelmassa otetaan huomioon myös sivuston rakenne ja navigaatio. Lopuksi määritellään sisällön tyypit, kuten blogikirjoitukset, tuotekuvaukset tai oppaat, sekä niiden julkaisuaikataulu.

Parannamme eettisin keinoin rakennetuilla laadukkaailla sisäisillä ja ulkoisilla linkeillä sivuston käyttäjäkokemusta, ja auttamme näin hakukoneita ymmärtämään sivuston hierarkiaa.

Huomioimme että on tärkeää panostaa sekä määrään että laatuun, välttäen rikkoutuneita linkkejä.

Huolellisesti hoidetuilla linkityksillä edistämme Google-näkyvyys ja parannamme sivuston asemaa hakutuloksissa.

Teknisessä SEOssa keskitymme toimenpiteisiin jotka vaikuttavat verkkosivuston rakenteeseen ja suorituskykyyn.

 

Teknisen SEOn toimenpiteet sisältävät sivuston indeksoitavuuden varmistamisen hakukoneille, oikein konfiguroidut ohjaustiedostot, virheiden korjaamisen, turvallisuustoimenpiteet, hakukoneystävällisten URL-osoitteiden määrittämisen ja Title-otsikkotunnisteiden optimoinnin.

 


Varmistamme myös sivuston mobiilisoveltuvuuden ja parannamme tarvittaessa latausnopeutta.

Seuraamme tarkasti hakukoneoptimoinnin tehokkuutta. Analysoimme säännöllisesti avainsanoja, seuraamme liikennettä ja arvioimme sivuston suorituskykyä. Seuranta  mahdollistaa meille nopeat reagoinnit muutoksiin hakualgoritmeissa ja auttaa meitä jatkossa optimoimaan sivuston näkyvyyttä ja suorituskykyä hakukoneissa.

Tiesitkö, että voit hyödyntää SEOa myös merkittävänä osana markkinatutkimusta?