PowerPointin visuaalinen ilme vahvistaa brändiä
Valmistautuminen esitykseen tai koulutustilaisuuteen, jossa haluat tuoda yrityksestäsi ja itsestäsi parhaat puolet esille, vaatii paljon aikaa ja paneutumista. Itse sisältö ja esityksen suunnittelu sekä harjoittelu ovat määräajan lähestyessä keskiössä, eikä presentaation ulkoasuun panostamiseen ehkä ole kovin paljon aikaa, eikä välttämättä yksinkertaisesti enää edes energiaa.
Ajatus ei kulje ja luovuus ei kukoista stressaantuneena ja kiireessä tehdyt hätiköidyt kuva- ja värivalinnat eivät tue muuten hyvää esitystä. Kuvien resoluutiot tuottavat päänvaivaa ja yrityksen graafisiin esityksiin pitäisi keksiä lisää värejä. Kuulostaako tutulta?
Jos tilanne on edennyt näin pitkälle, juuri mitään kyseisen esityksen osalta ei ole enää tehtävissä, mutta seuraavaan kertaan voit varautua ennakkoon, yrityksen brändiä ja esitystä tukevalla PowerPoint-templatella.
Kun esitysmateriaalit on mietitty ennakkoon yritysilmeen mukaisiksi ajan kanssa, sinun on helppo lähteä kasaamaan kokonaisuutta ja keskittyä itse sisältöön.
PowerPoint-esitys voi olla yleisöllesi ensikosketus yrityksen brändiin, tai se voi vahvistaa jo ennestään tuttua mielikuvaa yrityksestä. Hyvästä, valmiiksi suunnitellusta PowerPoint-templatesta löytyy:
– muutama laadukas kansikuvavaihtoehto
– yrityksen tarpeisiin suunnitellut sisältödiat kuvilla sekä ilman
– esitystä rytmittämään ja jaksottamaan useita välilehtiä otsikkopaikkoineen
– graafisille pylväsdiagrammeille ja piirakoille valmiit pohjat, riittävän laajalla, yrityksen omaa väripalettia noudattavalla väriskaalalla
– esityksen loppuun kiitos-sivu, joka jättää kuulijalle positiivisen mielikuvan ja josta löytyvät yhteystiedot ja tärkeät somekanavat
Värien, kuvien ja sommittelun lisäksi, fontit tukevat yritysilmettä. Ennakkoon testatut ja hyviksi todetut, riittävän suuret tekstikoot ja rivivälistykset, sekä sopiva tekstimäärä/dia luovat osaltaan yleisöllesi miellyttävän kokemuksen. Teksti näkyy takarivillekin ja yleisö voi silmäillä tiukkaan kiteytettyä tekstiä, samalla kun keskittyy kuuntelemaan puhettasi.
Hyvin suunniteltu PowerPoint-presentaatio ei ylikuormita yleisöäsi visuaalisesti eikä sisällöllisesti, vaan tukee viestisi ymmärtämistä ja muistamista.
Päivi Hänninen